In 2024 vierde Peter Luyckx zijn 25-jarig jubileum bij TVM Belgium. Wij kijken graag terug op zijn carrière en blikken vooruit naar wat de toekomst nog in petto heeft voor onze regionaal commercieel verantwoordelijke.

Hoe ben je bij TVM Belgium terechtgekomen?

Na mijn studies ben ik bij een verzekeraar achter de hoek van TVM Belgium aan de slag gegaan. Toen Jan van Waterschoot de kans kreeg om commercieel buitenwerk te doen, vroeg hij mij om hem te vervangen. Het was een leuke uitdaging, want transport boeide me wel. Ik had nog geen ervaring met transportverzekeringen, maar gelukkig ben ik heel goed opgevangen door Mark Massa. Ik heb enorm veel van hem kunnen bijleren. Kort nadien kwam ook Mark Braspennincx er nog bij. We waren jong en gemotiveerd, werkten hard, maar maakten ook veel plezier.

TVM Belgium was in die tijd een kleine, familiale maatschappij die nog op zoek was naar welke plaats ze kon innemen in de Belgische verzekeringsmarkt. Geleidelijk aan zijn we uitgegroeid tot het succesverhaal dat TVM Belgium vandaag is. Het is leuk dat ik deel heb kunnen uitmaken van die groei. Ondertussen zijn alle dromen die we in de beginjaren hadden meer dan uitgekomen, maar de ambitie om nog beter te doen blijft.

Hoe is je functie de afgelopen jaren geëvolueerd?

Mijn functietitel is al heel wat jaren regionaal commercieel verantwoordelijke of accountmanager. In de beginjaren bestond onze salesploeg uit drie mensen. Ik stond toen in voor onze klanten in de regio’s Antwerpen, Limburg en Vlaams-Brabant. Ondertussen zijn we met zes en ben ik verantwoordelijk voor een aantal grotere makelaars in de regio Antwerpen. Dat combineer ik sinds enkele jaren met de functie van teamcoördinator. Ik bereid de maandelijkse salesmeetings voor en volg interne acties en projecten mee op. Die variatie ligt me wel.

Wat maakt het zo leuk werken?

Een band opbouwen met de makelaars is heel fijn, maar vooral de collega’s maken het hier zo leuk werken. In de beginjaren was TVM Belgium echt een kleine familie. Nu zijn we gegroeid tot een team van ongeveer 100 medewerkers, maar de familiale sfeer is gebleven. Je kan je ook alleen maar ergens op je plek voelen, als je omringd wordt door leuke collega’s. Onze neuzen staan in dezelfde richting en dat is altijd fijn werken. Als accountmanager of coördinator heb je ook voeling met alles wat er in het team leeft en da’s boeiend.

Wat zijn de hoogtepunten van 25 jaar bij TVM Belgium?

Gho, dat is een moeilijke vraag. Het hoogtepunt voor mij is eigenlijk de reis die ik hier de afgelopen 25 jaar heb mogen afleggen. Het is leuk om terug te kijken op wat we als team hebben verwezenlijkt en waar we vandaag de dag staan met TVM Belgium.

Hoe zie jij je toekomst nog bij TVM Belgium?

Als ik nog vijftien jaar voldoening uit mijn werk kan halen en regelmatig uitgedaagd wordt, ben ik gelukkig. Vanuit de sales werken we natuurlijk altijd richting de groei van het bedrijf. We leggen onszelf doelen op en proberen die te behalen. Twee jaar geleden vierden we zo nog 100 miljoen euro omzet. Het zou mooi zijn als we de komende jaren richting de 150 miljoen kunnen werken. Dat zou opnieuw een grote mijlpaal voor TVM Belgium zijn.