TVM Belgium viert 30e jubileum met podcast en medewerkers die bewegen voor het goede doel

Leestijd 2 minuten

In 2021 bestaan wij in België dertig jaar. Na enkele moeilijke beginjaren gaat het ons nu voor de wind. Om dat te vieren, bedachten we een origineel, coronaproof concept dat onze thuiswerkende medewerkers evenveel verbond als een klassiek verjaardagsfeest en nog geld opleverde voor het goede doel ook.

Moeilijke start

Onze beginjaren verliepen moeizaam. Met beperkte middelen moesten we als nieuwkomer een plek weten te veroveren op de Belgische markt. Maar met keihard werken en heel veel drive van alle medewerkers slaagden we erin een gevestigde waarde te worden. Eenmaal op dreef boekten we bijna 20 jaar op rij een mooie omzetgroei. In de laatste vijf jaren groeide ons personeelsbestand van 45 naar 70 medewerkers en we behoren nu tot de top drie transportverzekeraars in België. Al die tijd slaagden we erin onze menselijke en persoonlijke aanpak te bewaken, zowel naar onze medewerkers toe als naar onze verzekeringsmakelaars en klanten-transportfirma’s.

Bewegen voor het goede doel

Dankzij de grote verbondenheid tussen ons bedrijf en onze medewerkers en tussen de collega’s onderling staan we waar we nu staan. Om dat sterke gevoel, ondanks het ontbreken van een klassiek verjaardagsfeest, in de verf te zetten organiseerden we een sportieve challenge voor ons personeel. Zij werden uitgedaagd om in een half uur tijd zoveel mogelijk kilometers bijeen te wandelen of te lopen. Het geld dat zij op deze manier inzamelden, zou worden geschonken aan vijf goede doelen die ze zelf hadden aangebracht. Om het wandelen en lopen nog aangenamer te maken, ontwikkelden we een motiverende podcast waarin mooie herinneringen aan 30 jaar TVM werden opgehaald.

Meer dan 5.000 sponsorgeld verzameld

Onze medewerkers namen sportief de handdoek op en wandelden en liepen in totaal 198,32 kilometer bijeen. Ze haalden ook nog eens de groepstarget waardoor wij als bedrijf het sponsorbedrag konden verdubbelen. In totaal slaagden we er zo in om samen meer dan 5.000 euro te schenken aan vijf goede doelen die ons na aan het hart liggen. Daarmee wordt nog maar eens bevestigd: geven maakt gelukkiger dan krijgen, zeker als je je er samen als team voor hebt ingezet.