TVM steunt Love2Truck

Een gepassioneerde vrachtwagen- chauffeur rijdt alert, gefocust en veilig

maandag 29 januari 2018

TVM Belgium is trotse partner van Love2Truck, de campagne die chauffeurs met passie voor hun stiel in beeld brengt. Als verzekeraar met focus op preventie zijn we overtuigd dat een gepassioneerde vrachtwagenchauffeur alert, gefocust en veilig rijdt.

Een onderzoek van DKV Europe toont aan dat meer dan 80% van de bevraagde vrachtwagenchauffeurs bijzonder fier is op zijn beroep. Daarnaast blijkt uit een onderzoek van Randstad dat transportmedewerkers heel tevreden zijn over hun job in vergelijking met medewerkers uit andere sectoren. Dit positieve gevoel strookt niet met het imago dat de transportsector in de buitenwereld heeft.

Inspireren

Verschillende partners, waaronder TVM, zetten daarom hun schouder onder de campagne Love2Truck. Deze campagne gaat actief op zoek gaan naar fiere chauffeurs en hun warme, gepassioneerde verhalen. Wie zijn ze? Wat doen ze? En vooral, waarom hebben ze zo veel passie voor hun job? Deze verhalen zijn niet alleen bedoeld om het imago van de transportsector te verbeteren, maar ook om mensen enthousiast te maken voor het beroep van vrachtwagenchauffeur. De sector heeft immers nood aan meer vrachtwagenchauffeurs. Door het schrijnende tekort is het beroep van vrachtwagenchauffeur sinds jaar en dag een knelpuntberoep. Het tekort aan chauffeurs zet een rem op de groei van de Belgische wegtransportbedrijven.

Aandacht voor veiligheid

Vrachtwagenchauffeurs worden aangemoedigd zich in te schrijven en hun participatie te motiveren met een zo authentiek mogelijk verhaal over de passie voor hun job. Drie gemotiveerde vrachtwagenchauffeurs vormen alvast het gezicht van de campagne: Danny Das van Withofs Transport, Omer Uzun van Van Moer Transport en Griet Aerts van Meers Transport.  Met deze drie gezichten willen de initiatiefnemers onderstrepen dat de campagne open staat voor iedereen in de Belgische transportsector.

Uit alle warme verhalen wordt op 2 juni de meest gepassioneerde vrachtwagenchauffeur van België gekozen. De winnaar wordt gekozen op basis van de kracht van het verhaal en het aantal verzamelde stemmen. Bij de beoordeling wordt ook rekening gehouden met de inspanningen die de chauffeur levert om veilig te rijden.

Waarom TVM?

TVM verleent maar wat graag haar medewerking aan de Love2Truck-campagne. Algemeen directeur Frank Van Nueten: “Het tekort aan vrachtwagenchauffeurs bereikt ons dagelijks in onze gesprekken met onze klanten-transportbedrijven. Ons steentje bijdragen om vrachtwagenchauffeurs in een positief daglicht te stellen en het chauffeurstekort te helpen opvullen, vinden we niet meer dan logisch. TVM Belgium is trots aan deze campagne deel te nemen die fiere chauffeurs met passie voor deze moeilijke stiel in beeld brengt. Onze steun aan deze campagne komt vanuit onze motivatie voor het verhogen van de verkeersveiligheid in Benelux. Wij zijn er namelijk van overtuigd dat een gepassioneerde vrachtwagenchauffeur alert, gefocust en veilig rijdt en een voorbeeld kan zijn voor vele toekomstige collega-chauffeurs.”

Concreet deelnemen

Chauffeurs kunnen zich kandidaat stellen via de website www.love2truck.be, en zelf stemmen verzamelen tot 31 maart. Uit alle inzendingen worden er vijf finalisten gekozen. Publieksstemmen bepalen tussen 15 april en 31 mei 2018 mee wie wint. De winnaar wordt bekendgemaakt op zaterdag 2 juni, tijdens de beurs ‘We are Transport’.

Bent u vrachtwagenchauffeur of kent u chauffeurs met een passie voor hun job en een mooi verhaal?

Dien dan een kandidatuur in via www.love2truck.be

TVM Belgium gebruikt cookies o.a. om de website te analyseren en te verbeteren en om ervoor te zorgen dat wij voor u relevante advertenties tonen. Als u doorklikt, gaat u akkoord met het gebruik ervan. Voor meer informatie over onze cookies, klik hier.